Center za psihološko merjenje in svetovanje
Oddelek za psihologijo, FF UL
O nas |
Dejavnosti |
Kontakt |
Kazalo strani |
Zasebnost
Moj profil
Ocenjevanje bralne pismenosti in govora otrok
Govor: Lista naslovov in avtorjev otroških knjig
Achenbachove lestvice ocenjevanja vedenja otrok in mladostnikov (ASEBA)
Test ugotavlja splošno bralno zmožnost učencev ob koncu prvega triletja OŠ. Daje informacije o izurjenosti tehnike branja in stopnji bralnega razumevanja.
Bralni test se lahko uporablja skupinsko in individualno.
Bralni test lahko uporabljajo šolski svetovalni delavci (psihologi, pedagogi in specialni pedagogi) in učitelji razrednega pouka.
Za uporabo tega preizkusa je NUJNO predhodno usposabljanje!
Cene testnih materialov
V prvem triletju osnovne šole poteka intenziven razvoj temeljnih bralnih zmožnosti, s ciljem razviti avtomatizirano tehniko branja ob dobrem bralnem razumevanju. Zato je seveda pomembno, da bi imeli učitelji ob koncu prvega triletja na voljo standardiziran merski instrument, ki bi izmeril koliko oz. do kakšne stopnje so razvite te osnovne bralne zmožnosti učencev. Ravno to omogoča prvi domači bralni test, avtoric Sonje Pečjak in Nataše Potočnik.
Bralni test – 3 je namenjen učiteljem tretjega razreda osnovne šole, da proti koncu tretjega leta šolanja ugotovijo, kakšna je hitrost razumevanja pri njihovih učencih, ki posredno kaže na tekočnost (avtomatiziranost) branja in kakšno je njihovo razumevanje prebranega. Ti podatki služijo predvsem kot povratna informacija za načrtovanje nadaljnjega dela na področju razvoja bralne pismenosti učencev.
Bralni test je sestavljen iz dveh podtestov, tj. Hitrost razumevanja in Stopnja razumevanja. Podtest Hitrost razumevanja ugotavlja hitrost procesiranja informacij učenca, ki je pokazatelj avtomatiziranosti njegovega branja. Hitrost razumevanja kaže, kakšna je lahko dejanska hitrost branja učenca, ki mu še omogoča razumevanje. Podtest ima 25 kratkih besedil z od eno do tremi povedmi, v katerih manjka ena beseda. Učenec mora dopolniti manjkajočo besedo z eno izmed petih ponujenih besed. V navodilu je poudarek na hitrosti dela. Čas reševanja je 7 minut in pol.
Podtest Stopnja razumevanja kaže kvantitativni vidik razumevanja (koliko vsebine učenec razume) in kvalitativni vidik (katero vsebino razume). S kvantitativnega vidika govorimo o različnih odstotkih razumevanja prebranega, pri čemer na osnovi tega lahko določimo stopnjo razumevanja pri branju. Podtest ima skupno 20 nalog v petih besedilih. Učenec mora besedilo prebrati in potem rešiti vsako nalogo, tako da izmed ponujenih štirih odgovorov izbere pravilni odgovor. Čas reševanja testa je 10 minut.
Celoten komplet Bralnega testa vsebuje:
Vrednotenje obeh podtestov poteka s pomočjo šablone hitro in enostavno – učitelj zapiše število točk pri obeh podtestih in v normah poišče ustrezen percentilni rezultat. Dosežke učencev lahko prikaže opisno ali grafično.